5 Replies Latest reply on Jan 24, 2018 12:28 AM by pepe pepe

Problemas TC55

pepe pepe

Buenas tardes

Hace cosa de 2 años me dispuse a trabajar para Correos como autónomo, tras un tiempo me compre un TC55 para poder operar con el y para ello uno de los informáticos me tuvo que poner su programa de gestión. El problema viene ahora, ya no estoy trabajando con ellos y el dispositivo tiene instalado el Enterprise Home Screen, y no soy capaz de quitarlo de ninguna forma para poder usarlo yo para uso personal. Por lo que os agradecería me comentarais como quitarlo pues es imposible ponerme en contacto con la persona que me lo puso y nadie se quiere hacer cargo.

• Re: Problemas TC55
          Darryn Campbell

Hi,

Apologies for me replying in English.  Unfortunately Enterprise Home Screen is designed to work this way and not be removable unless you know the admin password or have access to a device image to perform a factory reset.  I suggest you get in contact with whoever loaded Enterprise Home Screen on the device to find out what the admin password might be.

pepe pepe

Gracias, pero es imposible conseguir la contraseña, el operario se encuentra en otra ciudad y no tengo acceso a como buscarlo para poder entrar al ADMIN. Cuales seían las otras opciones? como podría restablecerlo de fabrica?

Darryn Campbell

A factory reset requires a device image which can only be obtained if you are under warranty or have a support contract, but my understanding is neither of those apply in this case.

Enterprise Home Screen was designed to lock down the device and it is therefore part of the design that you could not remove it without the administrator password. 

The only other option I could think of would be to contact support (Contact Support ) for paid support but I suspect they will give you the same answer unfortunately.

Matt Dermody

Is USB Debugging enabled on the device and can you access the device over a USB connection on your computer? If so, if you are desperate, you might be able to extract the enterprisehomescreen.xml configuration file and replace the password section with another hashed password and then replace the config file back on the device.

This password is "manh":

<admin>aDqxvYcFeHPppz3ufL0CxQ==</admin>